<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d6882212274705393320\x26blogName\x3dCetusan+teknologi+orang+kampung\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://kampungwifi.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://kampungwifi.blogspot.com/\x26vt\x3d-4965623208755682918', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>
Projek KampungWifi merupakan projek komuniti dengan sumber terbuka




Sunday, April 26, 2009

Menuju ke Selatan


Assalamualaikum wrt..
Dalam kesibukan menguruskan panel utama kampungwifi untuk kampung melayu wira damai, di Apartmen Saujana, produk ini mendapat perhatian dari kawan saya. Sekarang ini saya dalam perbincangan untuk memasang Wireless di kawasan asrama KUIS di bangi. Projek ini mendapat persetujuan dengan salah seorang pensyarah disana yang juga selaku rakan semasa belajar di Telekom dulu.

Saya difahamkan projek ini akan meliputi beberapa asrama yang mempunyai sambungan wireless yang lemah dan juga yang tiada langsung sambungan.

Walaubagaimanapun ia masih dalam peringkat perbincangan. Saya berharap akan dapat mengaplikasikan teknologi "KampungWifi" disana kelak. insyaAllah. Dalam minggu ni saya akan meninjau tapak untuk pemasangan tersebut.

Sebenarnya saya juga mendapat permintaan dari beberapa kenalan lain. Cuma yang ini saya post kan kerana kesungguhan rakan saya dan juga keperluan disana.



2 Comments:

At April 27, 2009 at 12:53 AM , Anonymous Anonymous said...

syabas saudara, semoga usaha saudara dapat memajukan lagi kampung wira damai dan kawasan sekitarnya

 
At May 2, 2009 at 8:00 AM , Blogger adeq_fauzy said...

terima kasih...

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home
 
Rekabentuk oleh Dellantre| Powered by Blogger | © 4/2011 : Cetusan teknologi orang kampung