<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d6882212274705393320\x26blogName\x3dCetusan+teknologi+orang+kampung\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://kampungwifi.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://kampungwifi.blogspot.com/\x26vt\x3d-4965623208755682918', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>
Projek KampungWifi merupakan projek komuniti dengan sumber terbuka




Sunday, July 5, 2009

Berita dari Projek BaitulNet

Projek Baitulnet sedang mengalami sedikit komplikasi selepas pelancarannya. Penyebab utama ialah struktur fizikal bangunan dan persekitaran yang menyukarkan kerja2 pemasangan untuk mendapatkan clearsight.

Disana telah kami sediakan satu palang khas untuk memikul AP supaya dapat diletakkan keluar dari dingin bagi mengurangkan dead spot. Kemungkinan kami terpaksa memanjangkan lagi palang tersebut kerana ada sebuah blok yang mengalami masalah penyambungan.

Pelan pemasangan di Masjid an-nur kampung melayu wira damai masih didalam peringkat perbincangan. InsyaAllah dalam masa terdekat ini kami akan melakukan kerja2 lawatan tapak pemasangan dan kemudian akan membuat penilaian dan perancangan untuk meletakkan AP disitu. Kami akan menggunakan model Asus WL-520GC.



0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home
 
Rekabentuk oleh Dellantre| Powered by Blogger | © 4/2011 : Cetusan teknologi orang kampung