<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d6882212274705393320\x26blogName\x3dCetusan+teknologi+orang+kampung\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://kampungwifi.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://kampungwifi.blogspot.com/\x26vt\x3d-4965623208755682918', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>
Projek KampungWifi merupakan projek komuniti dengan sumber terbuka




Monday, November 16, 2009

Rasminya sistem pengurusan yagn efisien.

Alhamdulillah, kini KampungWifi telah berjaya memiliki sebuah sistem pengurusan pengguna dengan kerjasama dengan minushotspot. Pelbagai kajian telah dijalankan dan beribu wang ringgit dibelanjakan demi menyedialan peralatan yang sesuai untuk perjalanan projek ini.

Sebaik sahaja sistem ini disiapkan, saya menghantar sms kepada semua pengguna untuk mendaftar di laman kampungwifi untuk pengaktifan akaun secara terurus.

Saya juga telah menaiktaraf peralatan seperti antena dan router. Sekarang saya banyak menggunakan router jenis Asus kerana jauh lebih murah dan mudah untuk di flashkan. (model WL-520GC hanya boleh flash mini kerana storan 2mb sahaja). Saya meletakkan konfigurasi Wifidog di router utama sahaja. Untuk AP dan repeater biasa, ia sekadar penerima dan pemberi signal sahaja supaya ringan bagi mengurangkan proses router yang bertugas.

Akan datang saya ingin memisahkan laman login ke auth.kampungwifi.org kerana ingin membina sebuah laman web rasmi projek KampungWifi.



2 Comments:

At December 9, 2010 at 10:48 PM , Blogger MuhAmmAD HaFiQQ said...

salam bro, boleh tanya..cam mana bro buat GUI untuk manangement system ni dekat router ?

 
At September 5, 2013 at 3:01 AM , Anonymous Anonymous said...

macam mana saya nak daftar akaun baru? kat mana saya boleh dapatkan nombor voucher?

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home
 
Rekabentuk oleh Dellantre| Powered by Blogger | © 4/2011 : Cetusan teknologi orang kampung